گیج روغنی چه کاربرد هایی میتواند در صنعت برودتی داشته باشد؟

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
علی
12:1
شنبه 5 تير 1400

Dash (-) علامت گذاری نقطه گذاری مورد استفاده برای تنظیم یک کلمه گیج روغنی فشار پایین  یا عبارت پس از یک بند مستقل یا یک یادداشت پرانتز (کلمات، عبارات، یا مقررات که حکم را قطع می کند) استفاده می شود. داش (-) را با خطوط (-) اشتباه نکنید: خط تیره طولانی تر است. به عنوان William Strunk Jr. و E.B. سفید در "عناصر سبک" توضیح داد:

"یک خط تیره یک علامت جدایی قوی تر از کاما است، کمتر رسمی از کولون، و آرام تر از پرانتز است."
در واقع دو نوع خط تیره وجود دارد، هر کدام با استفاده های مختلف: Dash-em - همچنین "Dash طولانی" نامیده می شود، طبق دیکشنری های Oxford Online-and The Dash، که نام دیگری ندارد، اما بین خط های خطی قرار دارد داش از لحاظ طول. EN Dash به این دلیل است که تقریبا برابر عرض معادل حروف بزرگ نیست و Dash تقریبا عرض عرض بزرگ M است.

ریشه
Merriam-Webster می گوید کلمه Dash از کلمه انگلیسی میانی گیج روغنی فشار پایین  Dasshen می آید، که احتمالا از DaShier اصطلاح فرانسه میانه حاصل می شود، به این معنی "به جلو حرکت می کند". یک تعریف فعلی از کلمه Dash "برای شکستن" است که به خوبی توصیف آنچه که یک خط تیره در نحو انجام می دهد.

دیکشنری آنلاین Etymology می گوید: "خط افقی" Dash-A به عنوان علامت گذاری نقطه گذاری استفاده می شود "-First در نوشتن و چاپ در 1550s ظاهر شد. تا اواخر دهه 1800، داش در برخی از نقش های بسیار خاص گرفته بود. به گفته توماس مکلار، در کتاب 1885 خود، "چاپگر آمریکایی: یک راهنمای تایپوگرافی":

"Dash ... اغلب به طور خاص به عنوان یک جایگزین قیمت گیج فشار روغن  برای کاما و یا برای گیج روغنی فشار پایین  کولون استفاده می شود، مورد استفاده قرار می گیرد و به ویژه در نوشتن راپسودیکی قابل استفاده است، جایی که جملات متوقف شده اغلب رخ می دهد."
 Mackellar اشاره کرد چندین استفاده خاص برای داش، از جمله:

نشانه تکرار در کاتالوگ کالاها، جایی که به معنی دیتو است.
در کاتالوگ کتاب ها، جایی که آن را به جای تکرار نام نویسنده استفاده می شود.
به عنوان یک پایه برای کلمات به و تا، به عنوان در Chap. XVI 13-17.
آخرین استفاده امروز، یک DASH، که نشان دهنده دامنه است.

en dash
اگر چه مطبوعات Association از EN Dash استفاده نمی کنند، سرویس مطبوعاتی قیمت گیج فشار روغن راحتی توصیف می کند که چگونه سبک های دیگر از خطاهای کوتاه استفاده می کنند. برخی از سبک های دیگر برای en fles برای نشان دادن محدوده تاریخ، زمان، یا شماره های صفحه یا با برخی از اصلاح کننده های ترکیبی، تماس می گیرند. مثلا:

او از 9 تا 5 کار کرد.
او از 8 صبح تا 5 ساعت کار می کند.
جشنواره 15 تا 31 مارس برگزار خواهد شد.
برای تکالیف شما، صفحات 49-64 را بخوانید.
برای ایجاد یک صفحه کلید با استفاده از یک صفحه کلید بر روی یک سیستم مبتنی بر ویندوز، کلید Alt را پایین نگه دارید و به طور همزمان 0150 را به طور همزمان تایپ کنید. برای ایجاد این علامت نقطه گذاری بر روی یک سیستم مبتنی بر مکینتاش کلید گزینه را نگه دارید و کلید منهای [-] را فشار دهید. انجمن روانشناسی آمریکایی یادآور می شود که شما قیمت گیج فشار روغن از EN Dash استفاده می کنید:

اقلام وزن مساوی (آزمون مجدد، زن و مرد، پرواز شیکاگو-لندن).
محدوده صفحه (در مراجع "،" مجله روانشناسی کاربردی، 86، 718-729 ").
انواع دیگر محدوده (16-30 کیلوهرتز).
آنجلا گیبسون، نوشتن برای مرکز سبک MLA، فرق گیج روغنی و خشک  یک منبع نوشتاری برای انجمن زبان مدرن، می گوید که این سازمان هنگامی که یک ترکیب واحد یکپارچه یک اسم مناسب است، به عنوان در:

شهر انقلاب پیش صنعتی.
او یادآور می شود که MLA همچنین زمانی که یک ترکیب در موقعیت پیش فرض شامل یک اسم مناسب می شود، می خواهد

جمعیت Beyoncé Knowles وسواس بود.
داش ام
AP، که از خطوط EM استفاده می کند، توضیح می دهد که این علائم نقطه گذاری استفاده می شود:

برای تغییر یک تغییر ناگهانی
برای تنظیم یک سری در یک عبارت.
قبل از ارجاع به نویسنده یا آهنگساز در برخی از فرمت ها.
پس از datelines
برای شروع لیست ها
سبک AP برای یک فضای در هر دو طرف از یک داش EM تماس می گیرد، اما بسیاری از سبک های دیگر، از جمله MLA و APA، فضاهای را حذف می کنند. در یک سیستم مبتنی بر ویندوز، شما می توانید با نگه داشتن کلید ALT و تایپ کردن 0151، می توانید یک تکه EM را بر روی یک صفحه کلید ایجاد کنید. برای ایجاد SMASH EM در یک سیستم مبتنی بر مکینتاش، کلید های Shift و Option را نگه دارید و کلید منهای [-] را فشار دهید، یادداشت TechWalla، اضافه کردن آن را به طور متناوب، شما می توانید فرق گیج روغنی و خشک  کلید خط را دو بار فشار دهید و فضا را فشار دهید.

دو روش اساسی برای استفاده از یک داش EM در یک جمله وجود دارد:

پس از یک بند مستقل: نویسنده Saul در زیر، در "پاریس من"، نمونه ای از استفاده از یک Dash EM را پس از یک بند مستقل ارائه می دهد:

ساموئل باتلر، گفت: "زندگی، گفت:" زندگی، مانند دادن یک کنسرت بر روی ویولون در حالی که یادگیری به بازی ابزار - که، دوستان، حکمت واقعی است. "
برای تنظیم کلمات و عبارات: نویسندگان به طور موثری از ترس های EM استفاده می کنند تا تفکر پرانتز و یا سخنرانی را به یک جمله، به عنوان این نقل قول نشان می دهد:

"فولاد مس لینکلن Cents-Pale-Pale-Pale-Coaled برای یک سال فرق گیج روغنی و خشک  در زمان جنگ در اولین برداشت های من از پول."
-John Updike، "احساس تغییر"، نیویورکر، آوریل 26، 1999
افکار در مورد خط تیره
برای یک علامت نقطه گذاری کوچک، خط تیره، سطح غیرمعمول بحث را در میان نویسندگان، گرامرین و کارشناسان نشانه گذاری کرده است. Ernest Gowers در "کلمات ساده ساده"، یک سبک، دستور زبان و راهنمای مرجع نقطه گذاری می گوید: "داش اغراق آمیز است." "این نویسنده را وسوسه می کند تا از آن به عنوان یک نشانه گذاری-خدمتکار استفاده کند

 

https://www.thoughtco.com/what-is-a-dash-in-punctuation-1690416



تعداد بازدید از این مطلب: 14
بازدید : 14

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود